LA
PROBE
Temida
en piedra nes portalaes de les ilesies romániques
y nos
cruceiros de Galicia, cincelada en sonetos barrocos,
en
morboses ensoñaciones romántiques, enduzada con zucre
en
México el día de la so fiesta, el primeru de noviembre,
la que
foi un día capaz de vencer a Dios y al Diablu,
de
facer que cientos de xeneraciones de mortales
la
esconxuraran con rezos, fornicaciones, escesos,
la
imponente dama de negro qu'andaba los caminos
segando
col guadañu toa yerba a la que-y llegara'l so tiempu,
ye
güei una probe vieya doblada pol pesu del so llabor ensin
fuelgu,
pasen
los sieglos, llevántense y cain imperios humanos, suceden
guerres,
masacres, hecatombes, catásfrofes naturales o industriales,
a
veces, xúntase tantu el trabayu que nun da a bastu, cuésta-y
multiplicase
pa cumplir con esi don que compartió con Dios y el Diablu
y los
políticos en campaña electoral: el don de la ubicuidá.
Más
que la señora misteriosa y solemne qu'acude fiel a la so cita
con
cada ser nacíu de madre na hora d'un destín marcáu
poles estrelles,
véola
siguir la so ronda, una nueche más, col pasu cansáu y
penosu
de los
trabayadores vieyos a los que paez que nunca-yos llega
el
descansu de la xubilación. Non como esa diosa victoriosa
que
llevaba les riendes del carru de la peste pelos caminos
de la
Europa medieval, nin como la convidada especial
del
poeta suicida, cada vez que la veo pasar -y pasa toles
nueches,
tolos díes pela mio cai, inconfundible...- paezme
una
probe de pidir que va recoyendo en fatu cada vida,
non
como un tributu fachendosu, sinón como una limosna
humildemente
pañada y agradecida hasta'l fin de los sos díes,
hasta
que'l mundu acabe y ella descanse por fin de ser La Muerte.
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