quinta-feira, 19 de janeiro de 2012

vindicación del insultu






































Nun hai cosa nesti mundu más precioso que'l silenciu. Xunta la llibertá y la posibilidad de dicir "Non" (igual la palabra más interesante de tolos diccionarios) ye ún de los dones que más presta administrar.

Les sos aplicaciones práctiques son igualmente indiscutibles. Por exemplo si usté siente unes ganes tremendes de dicir dalgo que sabe, nel fondo, nun lu va beneficiar nin va significar una aportación aprovechable a la realidá, recurre usté al silenciu y tenga la seguridá de que va quedar siempre como una persona elegante.

Hai situaciones, conflictos, elementos adversos, refugables o derechamente enemigos énte los que'l silenciu tien la mesma efectividá que'l restallón d'un rifle de xuguete o el chorrín d'una pistola d'agua. El recursu civilizáu al diálogu o a la controversia tampoco paez que valgan de muncho énte los que se blinden cola coraza de la prepotencia, la hostilidá manifiesta o la fuga al esconderite seguru de la so incapacidá pa razonar, desplicase, ufiertar un espaciu pal entendimientu.  

Con hermanos fundamentos morales a los que xustifiquen la eliminación del tiranu, caltiense el derechu a insultar a aquel que nun atiende razones y atropella con altanería el derechu de les xentes a saber, a pescudar y a oponese a les decisiones inxustes y arbitraries. El mesmu derechu moral asiste al que refuga de los que quiebren los principios elementales de la la dignidá en porgüeyu propiu. Tamién a esos ye lexítimo insultalos.

Hai una semeya bien difundida de lo que fue'l movimientu surrealista cuando yera realmente una espresión irreverente y revolucionaria: amuesa al poeta Benjamin Peret insultando a un cura. Nestos tiempos de derrotismu y debilidaes ideolóxiques l'insultu ta mal vistu, reniégase del poder poéticu y casi máxicu que siempre tuvo la palabra encrespada (ehí tan les prestoses cantigues d'escarniu y maldicir de la lírica galaico-portuguesa...los epigrames de Marcial, les letrilles y sonetos de Góngora y Quevedo...) empara un diálogu constructivu en favor del interés xeneral y seguramente del bien de la humanidá.

El mundu ye asina, hai xente tan naïf qu'inda creye que los cocodrilos razonen enantes d'abrir la so quixa o que los ogros conmuévense como los de los dibuxos animaos énte un alegatu bien argumentáu pa gachar la tiesta y los güeyos amurniaos, reconociendo l'atrocidá de ser cómo son. Nesos casos que nos pon la realidá como pilancos pa estorbar los nuestros pasos y los de los nuestros vecinos, tan pacíficos como nós, a ún prúye-y sentise de la banda de los que siguen celebrando con simpatía y aprobación esi xestu de Benjamin Peret cuando s'apara na cai, bien plantáu, con una sonrisa nos llabios y la mirada imprecadora, pa insultar a un cura -un castrón, un enemigu de la razón humana- que pasa.

Sem comentários:

Enviar um comentário