segunda-feira, 21 de novembro de 2011

tirase al monte

Nery alcuérdase perbien d'aquella tarde fría y mugosa del mes de los muertos. El so hermanu volvía pa en casa mayáu, desfechu, el rostru esfiguráu, la camisa un mecigayu resquildosu de sangre y pelleya, los güeyos arroxaos de furia, mieu. Esllabiatóse nel bebederu del ganao, mudóse con ropa d'hibiernu y metió nun fardel cuatro fatos, un chuscu de panchón con dos chorizos, la cheira d'afilar vares d'ablanu. La madre y l'otru hermanu taben na Llosa d'Enriba sayando pataques. Despidióse de Nery con un abrazu: "Tírome al monte, nina. Nun tengo otra. Cuida de Madre y meyor que nada sepáis de min d'agora pa en delantre". 
Dende aquella tarde fría y mugosa del mes de los muertos nunca más supieron d'él. Una voz cómpliz d'esos años escuros díxo-yos que taba enterráu a la vera una castañal nun llugar que-y dicen Colláu Cimeru y onde dalguién espetó una cruz piadosa de palu amarrada con un cordel encarnáu. 
Nel mes de los muertos, Nery xube hasta ellí col so home, a dexar un ramín de violetes ente los oricios fartucos de castañes valdunes y corbates que naide ya nun va pañar.

Sem comentários:

Enviar um comentário