quarta-feira, 11 de abril de 2012

veterinaria y monarquía



















De los enguedeyos, texemanexes, iniquidaes que ximielgaron los reinaos de Carlos IV de Borbón y del so fíu Fernando VII paez decatase cualaquier que la intelixencia nun yera la principal virtú d'entrambos monarques. La preba más evidente, ensin dulda, ye esti retratu real que pintó Goya y alrodiu del qu'escribió un elocuente poema el mexicanu José Emilio Pacheco (que por desgracia nun tien ún a mano). Si nun agarrotaron al xenial Sordu de la Quinta por esta pintura namás pinta pensar que los sos reales mecenes debieron quedar contentos con ella y que per dayures fueron atopar nenguna mala intención nel bon criteriu de don Francisco por nun idealizar a la primera familia d'España y amosalos talmente como yeren, de manera, rigorosamente realista.

Si güei un pintor del nuestru tiempu -o un fotógrafu, vamos dicir- estampara col mesmu enfotu realista a don Xuan Carlos I de Borbón y la so familia, amás de la inhabilitación perpétua pa esponer en cualaquier galería de prestixu dientro'l territoriu español, lo más xuro ye que lu convidaran a pasar una curiosa temporadina ente rexes por ofiensa al Xefe del Estáu y a los miembros de la Casa Real. 

Va tiempu escribió ún nun semanariu que ya nun se publica y n'asturianu que la monarquía tenía muncho de ver cola veterinaria. Escribiólo ún nun periódicu asturianu que nun debíen lleer los chamberlanes de La Zarzuela, porque, hasta la fecha, tovía nun-y llegó a ún nengún requerimientu xudicial. El qu'escribe nesta llingua podrá protestar y llamentase de que nun tenga reconocencia llegal y de que tea siendo afogada pol únicu idioma oficial n'Asturies, perdiendo falantes, estinguiéndose camín del silenciu de la hestoria a falta de midies institucionales pa evitalo, sicasí tien la ventaxa de poder dicir les barbaridaes más grandes n'asturiano ensin que naide s'entere nin pañe nota (ye dalgo de lo que nun somos conscientes y ¡bien que podíemos disfrutar d'ello!).

Por eso, si agora escribo que la semeyanza ente la pintura de Goya y cualaquier de los infinitibles retratos -fotográficos- de don Xuan Carlos I en familia (con y ensin nietos, con dalgunos nietos, con toos, con Marichalar, ensin Marichalar, con Urdangarín, ensin Urdangarín) ye ciertamente ablucante y que nes estampes gráfiques o fotográfiques, en Goya o en cualaquier fotógrafu oficial de La Zarzuela, amuésense tamién los retratos morales y hasta psíquico-intelectuales de los retrataos, que la infanta Elena heriedó los xenes de la reina consorte de Carlos IV y so padre d'ésti, el ñarigón, l'altanería faltona (podía tar pensando nel momentu nel que lu pintó Goya el "¿Por qué no te callas?" col que'l so descendiente frañó les riegles del protocolu y la bona educacion ente'l dictador venezolanu Chaves) y qu'hasta los rapacinos de la estampa goyesca aseméyense abondo a los retueyos de les infantes y del prince heriede actuales. Y como escribe ún nuna llingua oficialmente inesistente, ensin posibilidá nenguna de responsabilidá penal, atrévese a dicir qu'onde los hestoriadores cortesanos ponen "lexitimidá dinástica" o "continuación de la corona", ún escribe: "tara".

Agora hailos que s'escandalicen porque los menores de la saga deprendan dende bien nenos a tirar tiros. ¿Por qué? ¿Nun ye los que-yos enseñaron nel programa oficial d'educación pa ser futuros reis o arguyosos infantes al tíu, al güelu, al hermanu del güelu y al so primu, al bisgüelu y al so hermanu,  al tataragüelu que tuvo'l cenizu del trece? ¿Nun ye eso lo que figura na so vida planificada por mor de ser d'esa familia: tirar tiros, cazar osos moñaos, presidir desfiles militares,dir de putes d'altu standing, tar esentos de pagar multes de tráficu, de cotizar a la Seguridá Social pol serviciu domésticu y en xeneral de cualaquier delitu civil, administrativu, fiscal, penal... navegar en regates, participar en concuros d'equitación y esquiar en Baqueira Beret?

"Coses de neños", dixo doña Sofía, con esa sonrisa suya tan sincera y tan prestosa a los propagandistes de la Corte, refiriéndose a les feríes del so ñetu Froilán por disparáse-y un arma de fueu. Debe ser una cosa que se diz na Familia en circunstancies d'esi calter. El güelu de Froilán, don Xuan Carlos, enredando con esos xuegos d'escopeta, "cosa de neños", mandó pal otru barriu al so hermanu, que yera'l que-y correspondía heriedar el tronu inciertu de so padre don Xuan. Los monárquicos, de xuro, afayen nesi incidente tráxicu de la infancia del Rei un rellumu de la Providencia pa encarrilar a aquel nenu Juanito dica'l tronu que taba destináu a ocupar. Los que nun somos monárquicos y avezamos una manera revirada d'acolumbrar la realidá empara del designiu providente vemos una sombra negra mui llarga, el malditismu qu'apodrigaña'l sangre turbio de los Borbones dende que decidieron entemecese unos con otros.

En cierto, esto de la monarquía, siempre tuvo muncho de ver cola veterinaria. Tengo un amigu que trabayó un tiempu nesi ramu, nun centru d'esperimentación animal y les coses que me cuntaba del so llabor diariu a mi remitíenme a los avatares de la hestoria de les dinastíes monárquiques de la vieya Europa. El mio amigu ríase con ganes. De tratar con tantos ganaderos nel so trabayu asegurábame qu'enxamás nunca conociera a ún que fuere republicanu. Enfotábense toos, como los cortesanos llacayunos, nel valir de la herencia dinástico de los sementales y de les femes seleccionaes pa la so fecundación.

Cuntábame él qu'había dinastíes de xatos tan antigúes nel tiempu como la de los Borbones o la casa de Windsor, exemplares qu'habíen criase, como'l que diz, ente sábanos d'Holanda y que valíen el so pesu n'oro: "eso sí, infinitamente más baratos de caltener -especificaba'l mio amigu- que los tenrales borbónicos o los sos parientes de les caballerices del palaciu de Windsor". Ún nunca lo duldó.
 

Sem comentários:

Enviar um comentário