domingo, 15 de abril de 2012

el rei desnudu

Nes sos memories parlamentaries: "Un beduino en el Congreso", el gran Labordeta relataba'l so primer alcuentru institucional con Xuan Carlos I de Borbón. Taba en caldia l'asuntu de los tresvases d'agua del Ebro a les cuenques llevantines y la oposición del partíu que representaba'l cantautor, Chunta Aragonesista, a esa iniciativa del gobiernu d'Aznar. Sicasí lo primero que-y preguntó el Rei, después d'un saludu informal, foi si siguía abiertu un célebre cabaré de Zaragoza, del que tenía bien prestoses alcordances de los sos años como cadete de l'Academia Militar. Daquella siguía abiertu'l local (d'él escribió unes páxines memorables Julio Llamazares nun reportaxe publicáu nel Semanal de El País y recoyíu nel volume "Nadie escucha") y Labordeta describe, con bien de delicada sorna, cómo s'allumó la cara de don Xuan Carlos al saber la noticia. Después, soltó-y a espetaperru: "Bueno y entonces ¿qué hacemos con el agua del Ebro?".

Una biografía non autorizada -seguramente nunca autorizada- del Rei había detenese en pormenorizar esi tencontén ente la so actuación institucional ("clave", "discreta", "intelixente" según la llarga llista de calificativos cola que la illustraron políticos y periodistes de la transición hasta construir un mitu rayanu cola haxiografía nel sen más lliteral de la palabra: atribuéndo-y non namás el nomáu "milagru de la transición española", sinón, mesmo la so intervención sobrenatural como "amuletu de bona suerte" n'alcuentros deportivos con resultaos victoriosos de les seleciones nacionales de fútbol, baloncesto, tenis, etc.) y los episodios siempre tapecíos, embaxo'l velu del respetu a la Corona, d'una vida privada qu'enxamás paez que s'estremó muncho de la que debía llevar aquel cadete mozu de l'Academia de Zaragoza nos sos díes de vino y roses. Esa foi la universidá de la vida de don Xuan Carlos y la que deprendió como futuru xefe del Estáu al abellu del so principal valedor y educador como príncipe heriede d'un reinu, ensin rei, a lo llargo d'años, xunta'l dictador Franco. Del Xeneralísimu debió recibir la so primer llección de política, esa que, con magnífica ironía asturiana, alvertía-y doña Carmen Polo al so home: "Tú, Paco, fai lo que veas, pero nun te metas en política"; l'afición a la caza, a sentir que cada requexín de les Españes, mediu día de gües d'un folleral ensuchu de Castiella o los suelos de mármol de Ferrara del Palaciu d'Oriente, yeren suyos y tres la muerte del so mentor él diba ser el princep inter pares, el primeru y principal de los españoles. Por si dalguién-y pudiere poner dalguna pega, lo mesmo que'l so vieyu valedor s'autonomara Xeneralísimu de los Exércitos, al heriede, convenía-y nel futuru de la nueva situación, ser, polo menos Capitán Xeneral -como la Pilarica de la Zaragoza remembrada de la so mocedá-, el mandu supremu del estamentu militar, esi poder -enseñaría-y Franco- que siempre diba aidalu a caltenese al frente del timón del Estáu, xunta los aliaos tradicionales -a los que nunca había minuspreciar- de la Ilesia y de lo qu'ún de la cáscara amargo hubiere llamao Gran Capital y el Caudillu, como los xugadores de cartes: la Banca o seguramente como'l común: los Bancos, que son los qu'en cierto ponen y quiten rei, entós y agora. 

Desque'l caballu de Troya llamáu Letizia -asina con z- entró na Casa Real, coles sos torpeces y zunes de plebeyina, paez que s'abrió la veda de poder critircar, inda fuere de manera prudente y ensin raspiar a la figura del cabezaleru de la Corona, ciertos asuntos de La Zarzuela qu'hasta entós taben dafechu vedaos. D'entós p'acó permítese la difusión de delles noticies referíes a la Familia, dellos chismes, bromes les xustes y chistes, dalgunos d'esos que se dicen "blancos" (como los que tamién circulaben en tiempos de Franco referíos a él) y si dalguién pasa la raya puede acabar énte los tribunales como-yos pasó a dos humoristes de la revista "El Jueves". Seya como seya, pocoñín a poco, van abriéndose resquiebres nel muriu pétreu de la censura oficial y la reacción del principal perxudicáu poles falles del blindaxe, el mesmu don Xuan Carlos, ye esa cola qu'esplotó nun va muncho énte los periodistes de cámara y ensin saber qu'ente los informadores había un reporteru grabando: "¡Lo que queréis ye veme con un pinu espetáu en banduyu!".  

Lo  cierto ye que tovía nun llego'l tiempu nel que se pueda dicir a les clares que'l Rei d'España, como l'emperador del cuentu, ta desnudu. Gustavo Adolfo Bécquer, el poeta románticu de les rimes y lliendes, publicó col so hermanu un cartafueyu tituláu "Los Borbones en pelotas", obxetu güei de luxu ente los coleccionistes bibliófilos. Poner a don Xuan Carlos I de Borbón en porriques, talo deber ser despoxáu de tolos emponderamientos que recibió dende aquella hestórica sesión de les Cortes franquistes nel que xuró el so cargu, siendo fiel a los principios del Movimientu Nacional, hasta estos mesmos díes nos que los sos médicos de cabecera recalquen, como ye'l vezu en cada hospitalización del monarca, el so bon estáu de salú y lo bien que se recupera de les lesiones producíes mientres, nun viaxe priváu, cazaba elefantes y búfalos en Botswana, ponelu de verdá en porriques, sigue siendo materia que puede empobinar al que lo entame colos sos güesos na cárcel y acusáu de collaboración col terrorismu, como-y pasó va unos años al periodista Pepe Rei, autor d'una biografía del monarca español nada conforme coles autorizaes pola Casa Real. 

Determinaos asuntos como el verdaderu papel que xugó don Xuan Carlos nel 23-F o los sos negocios privaos, vinculaos a la industria petrolera, pongo por casu, siguen siendo celosamente tapecíos pola censura oficial que blinda al Rei, amparada pola Constitución Española, de cualaquier posible pidida de cuentes de les sos actividaes extraoficiales. 

"Se encuentra muy bien. Ya lo conocéis, él es imparable" diz el Príncipe Felipe a los informadores qu'acuden a la clínica onde'l Rei d'España convalez de la so última  mancadura, la cadera frañada nun trespiés de la que taba a cazar elefantes y búfalos en Bostwana. L'equipu médicu encargáu d'atendelu, pel so llau, da cuenta de que'l monarca, ya escomienza andar solu, aidáu con muletes. Podemos imaxinalu, sinón en porriques, en piyama hospitalariu y en muletes, igual echándo-yos un piropu a les enfermeres y faciendo ún de los sos chistes campechanos: "¿Aquí cuando ponen los vinos?" o al celador que-y pregunta si-y fai falta un gabitu p'aidalu nos sos paseos con muletes: "¡Por qué no te callas!". Los informativos dicen que faló col so nietu Froilán, tamién hospitalizáu por accidente cinexéticu. Supongo qu'imaxinar la so conversación nun será delitu. ¿Qué-y diría al rapacín?. Como bon güelu, daría-y bonos conseyos: "Mira siempre pa onde apunta la escopeta, el cañón siempre p'arriba..." y animaríalu a nun coyer mieu d'esa afición, tan antigua y tan de la familia, como'l sangre de los primeros reis d'España.  Una emotiva conversa de güelu a ñetu, de Borbón a Borbón. Si se nos permite podemos imaxinar al rapacín boquiabiertu, los güeyos arremellaos d'admiración, al sentir el relatu telefónicu del güelu cuntándo-y cómo cazó un elefante y dos búfalos, caún más grande que'l mesmu elefante, y d'un solu tiru. 

Piensa ún nel Bécquer del "volverán las oscuras golondrinas" y nun puede menos qu'admirar el valor que tuvo en firmando "Los Borbones en Pelotas". Güei había que ser un poeta mui románticu, enforma románticu, pa dar a estampa un llibelu que pudiere titulase, pongo por casu, "El Borbón en muletes" y falar nel, non principalmente del protagonista, sinón de toos esos que-y arrimaren les muletes dende la so proclamación como sucesor de Franco hasta estos díes suyos nun hospital, toos esos que proclamaron a los cuatro vientos la famosa frasecina de la isquierda domesticada: "Yo nun soi monárquicu, soi xuancarlista". A cuantos xuancarlistes nun-yos arroxaría el papu de vergoña ayena o propio en viendo eses imáxenes que circulen pela rede del suxetu del so cultu y admiración retratándose arguyosu énte les sos pieces de caza mayor.  De xuro hai de tener una estraña suerte d'intelixencia o astucia pa consiguir la restauración d'una dinastía monárquica abenayá echada a caxes destemplaes pol pueblu y dexase amosar como la garantía institucional de la unidá territorial y la paz del reinu restauráu, por más lexón d'aidantes cualificaos cola que se cuente. Pa matar un elefante y dos búfalos, seguramente arreglaos pa que nun fallen los tiros bien de cerca, nun fai falta más qu'una bona escopeta y ser un poco bestia, tanto como pa retratase con semblante arguyosu énte la pieza cobrada. Una foto de mal gustu de cualaquier home vulgar. Pasaría despapercibía ente tantes otres semeyes paecíes de tipos tan besties como pa pega-y un tiru mortal a un elefante y vanagloriase d'ello. Nesti casu nun ye una estampa cualquier, ye un retratu real. Impacta la imaxe del Rei desnudu.

Sem comentários:

Enviar um comentário